თემა | ინდუქცია |
---|---|
მიზნები | გაეცნონ მათემატიკური დებულების დამტკიცების მეთოდს მათემატიკურ ინდუქციას და გამოიმუშონ მისი გამოყენების უნარი დებულებების დასაბუთებისა და დასკვნების გამოტანის დროს. |
შედეგები, ესგ-სთნ შესაბამისობა | XI.3. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა დასაბუთების სხვადასხვა ხერხების გამოყენება. XI.1. მოსწავლეს შეუძლია რიცხვთა პოზიციური სისტემების/ნამდვილ რიცხვთა სიმრავლეების ერთმანეთთან დაკავშირება XI.7. ასახელებს ისეთ სტრუქტურებს (მაგალითად, მიმდევრობებს, ასახვებს; მათ შორის რეალურ ვითარებაში), რომელთა აღწერისას შესაძლებელია რეკურენტული წესის გამოყენება; იყენებს რეკურენტულ წესს ასეთი სტრუქტურის აღსაწერად; დებულებების დამტკიცებისას, შესაბამის შემთხვევებში, იყენებს მათემატიკურ ინდუქციას (მათ შორის არითმეტიკულ/გეომეტრიულ პროგრესიასთან დაკავშირებული ზოგიერთი ფორმულის მისაღებად); |
აქტივობები | 1. დავალების შემოწმება, განხილვა 2. ყოფითი სიტუაციის განხილვა ინდუქციური მსჯელობით განვიხილავთ და ვასაბუთებთ მთელ კლასთნ ერთდ. 3. გამეორება. ვიხსენებთ არითმეტიკულ და გეომეტრიულ პროგრესიებს. რეკურენტულობას მოსწავლეებთნ ერთად ინდუქციური მსჯელობით ვასაბუთებთ n-ური წევრის ფორმულას არითმეტიკული და გეომეტრიული პროგრესიებისათვის. 4. პრაქტიკული ამოცანის ამოხსნა გაყოფადობის თვისებების გამოყენებით #4 5. ვარაუდის გამოთქმა და დასაბუთება. #8 6. გაკვეთილის შეჯამება შეფასება 7. დავალება |
შეფასება | მოსწავლეები შეფასდებიან საშიანო დავალების შესრულებისა და წარდგენის მიხედვით; მსჯელობის, დასაბუთების ხერხების ფლობის მიხედვით კითხვა-პასუხის დროს; ვარაუდის გამოთქმის უნარითა და დასაბუთების უნარის მიხედვით. |
რესურსები | დაფა, ცარცი, წიგნები |
კომენტარი |
Wednesday, September 21, 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment