Sunday, September 25, 2011

თემა  ინდუქცია (გაკვეთილი მესამე)
მიზნებიგამოიყენონ სრული ინდუქციით მსჯელობა პრობლემის გადაჭრის დროს; ჩამოაყალიბოს ჰიპოტეზა და დაასაბუთოს სრული ინდუქციით; გამოუმუშავდეს კომპლექსური პრობლემის საფეხურებად დაყოფის უნარი.
შედეგები, ესგ-სთნ შესაბამისობაXI.3. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა დასაბუთების სხვადასხვა ხერხების გამოყენება.
XI.1.  მოსწავლეს შეუძლია რიცხვთა პოზიციური სისტემების/ნამდვილ რიცხვთა სიმრავლეების ერთმანეთთან დაკავშირება
XI.7. დებულებების დამტკიცებისას, შესაბამის შემთხვევებში, იყენებს მათემატიკურ ინდუქციას (მათ შორის არითმეტიკულ/გეომეტრიულ პროგრესიასთან დაკავშირებული ზოგიერთი ფორმულის მისაღებად);
აქტივობები1. დავალების შემოწმება - 1 ან 2 მოსწავლეს ეძლევა საშუალება არგუმენტირებული მსჯელობით წარადგინოს დავალება, რომელიც პრობლემური აღმოჩნდა მოსწავლეებისათვის. (5 წ)
2. ამოცანის ამოხსნა მთელ კლასთნ ერთად (5+10 წ)- მას შემდეგ, რაც მოსწავლეებს გავახსენებთ ფართობის ცნებას და სამკუთხედის ფართობის გამოსათვლელ ფორმულას, ვხსნით #7 ამოცანას ყველა შესაძლო შემთხვევის განხილვით. შესაბამის ნახაზებს აკეთებენ სხვადასხვა მოსწავლეები.
4. ამოცანის ამოხსნა წყვილებში გამოთქვამენ ვარაუდს და ასაბუთებენ ინდუქციური მსჯელობით (5+3 წ). #10 სავარაუდოდ ნაწილს გაუჭირდება სწორი დასკვნის გაკეთება. ამიტომ ერთ-ერთ წყვილს, რომელმაც სწორად გადაჭრა პრობლემა, ეძლევა საშუალება წარადგინოს მსჯელობის თანმიმდევრობა.
5. დამოუკიდებელი სამუშო - (5+2 წ). ერთ-ერთი მოსწავლე დაფასთან წარმოადგენს დავალებას და ასაბუთებს.
6. გაკვეთილის შეჯამება შეფასება (4 წ.)
7. დავალების მიცემა(3 წ)
შეფასებამოსწავლეები შეფასდებიან  საშიანო დავალების შესრულებისა და წარდგენის მიხედვით; მსჯელობის,  დასაბუთების ხერხების ფლობის მიხედვით კითხვა-პასუხის დროს; ვარაუდის გამოთქმის უნარითა და დასაბუთების უნარის მიხედვით.
რესურსებიდაფა, ცარცი, წიგნები, პასტები, რვეულები

No comments:

Post a Comment